Easywalker heeft nieuwe eigenaar

Easywalker heeft nieuwe eigenaar: kinderwagenmerk start nieuw hoofdstuk na 15 jaar

Easywalker heeft een nieuwe Nederlandse eigenaar. Daniel de Lange vertelt vol trots op LinkedIn dat de overname een feit is.
Na vijftien jaar komt er een nieuw hoofdstuk voor Easywalker. Oprichter Daniel de Lange en zijn medeaandeelhouders hebben hun aandelen verkocht aan een nieuwe Nederlandse eigenaar. De overname markeert het einde van een succesvolle groeiperiode waarin Easywalker uitgroeide tot een internationaal erkend merk in de kinderwagenmarkt.

โ€œ๐€๐Ÿ๐ญ๐ž๐ซ ๐Ÿ๐Ÿ“ ๐ข๐ง๐œ๐ซ๐ž๐๐ข๐›๐ฅ๐ž ๐ฒ๐ž๐š๐ซ๐ฌโ€ฆโ€

Daniel de Lange deelde op LinkedIn (in het Engels, maar hier vertaald naar het Nederlands):

Na 15 ongelooflijke jaren kan ik met trots mededelen dat ik Easywalker heb verkocht aan nieuwe Nederlandse eigenaren.

“Wat een reis is het geweest. Samen met mijn geweldige team hebben we een internationaal erkend merk opgebouwd dat honderdduizenden gezinnen blij heeft gemaakt met hun kinderwagens. Ik ben mijn team en onze aandeelhouders enorm dankbaar voor hun eindeloze steun tijdens dit avontuur.”

“Bij Easywalker hebben we altijd geloofd in ๐“๐ก๐ž ๐๐ž๐š๐ฎ๐ญ๐ฒ ๐จ๐Ÿ ๐๐จ๐ง๐๐ข๐ง๐ , en deze filosofie heeft alles wat we deden gevormd. Het creรซerde een unieke bedrijfscultuur waarin mensen met plezier werkten en constant werden uitgedaagd om te groeien, zowel persoonlijk als professioneel, allemaal gebaseerd op een sterke set waarden.โ€

Focus op eenvoud, comfort en kwaliteit

Onder leiding van De Lange groeide Easywalker uit tot een herkenbaar merk in zowel Europa als Aziรซ, ondanks hevige concurrentie. De focus lag altijd op betaalbare kinderwagens en buggyโ€™s in het premiumsegment, ontworpen om het leven van jonge gezinnen makkelijker te maken.

De filosofie Beauty of Bonding stond centraal: het versterken van de band tussen ouder en kind. Die gedachte vormde de basis voor een sterke bedrijfscultuur en een hechte relatie met retailers, distributeurs en leveranciers wereldwijd.

Nieuwe eigenaar met groeiplannen

De nieuwe eigenaar, ondernemer Wim van der Vorst, wil samen met de nieuwe CEO Remco Raven voortbouwen op het stevige fundament dat is gelegd. Van der Vorst: โ€œWe nemen het stokje met volle overtuiging over. Easywalker is een sterk merk met veel potentieel. Wij kijken ernaar uit om het verder te laten groeien.โ€

Voor Daniel de Lange betekent de overname niet dat hij Easywalker helemaal loslaat: โ€œIk blijf het merk en het team met veel plezier volgen en ondersteunen, zij het niet meer in een officiรซle rol. Ik voel me tevreden en kijk uit naar het derde hoofdstuk van mijn carriรจre.โ€

Overnames typeren de dynamiek in de kinderwagenmarkt

De verkoop van Easywalker past in een bredere beweging in de kinderwagenbranche. Zo nam het Nederlandse Bugaboo eerder sectorgenoot Joolz over, en breidde het Italiaanse Inglesina zijn internationale portfolio uit met de overname van Maclaren. Ook het Noorse merk Stokke versterkte zijn positie met de overname van Babyzen, bekend van de populaire YOYO buggy.

Deze strategische overnames laten zien dat schaalgrootte, innovatie, consolidatie en internationale expansie steeds belangrijker worden om concurrerend te blijven. Easywalker sluit zich met deze stap aan bij deze trend, met als doel de sterke positie in Europa en Aziรซ verder uit te bouwen.

De toekomst van Easywalker

Easywalker blijft zich ook onder de nieuwe leiding richten op slimme, gebruiksvriendelijke mobiliteitsoplossingen voor jonge gezinnen. De overname onderstreept het vertrouwen in de kracht en het groeipotentieel van dit Nederlandse merk.

Zoals Daniel de Lange het mooi samenvat: โ€œHet leven is een wandeling. Blijf ernaar streven het gemakkelijk te maken.โ€


Nog even dit:

Eagle Commerce doet projecten met de focus op Organisatie, Marketing, ICT en E-commerce. Zo zijn wij ook partner van BabyPlanet en verantwoordelijk voor het complete ecosysteem van de webshop en de omni-channel strategie met de 5 locaties van BabyPlanet. Wij werken met meerdere partners, tools en specialisten om altijd de juiste expertise aan te kunnen bieden om (digitale) uitdagingen en doelstellingen voor bedrijven in het hele land te realiseren.

Wat kunnen wij voor je doen?

Goed om te weten:

Je leest dit blog gratis. Onze blogs bestaan dankzij advertenties en donaties van onze lezers. Vind je dit blog waardevol? Dan waarderen we jouw eenmalige vrijwillige bijdrage enorm!

Doneer


Gerelateerde blogs

  • Babydeals opent nieuwe babywinkel in Brussel
  • De verdieping: AI, AGI en menselijk bewustzijn
  • Bugaboo neemt Joolz over!
  • Wat is het verschil tussen AI en AGI?
  • Hoeveel investeer je in ICT?